Nieuws


De Smaakspecialist neemt PureFood – Consenza over.

Consenza is vanaf 1 april onderdeel van het portfolio van de Smaakspecialist.
De overname van het merk is door beide partijen succesvol afgerond.

De overname is vandaag bekendgemaakt door Pieter Dirven, founder van de Smaakspecialist. “Het merk sluit goed aan bij de strategie van de organisatie,” aldus Pieter. “Het biedt een uitbreiding van ons assortiment in de categorie Health Food, specifiek gericht op glutenvrij.” Voor de Smaakspecialist is het een nieuw segment en daarmee complementair aan de merken Smaakt, BioToday en RAW Organic Food. Verder hebben de synergievoordelen op het gebied van inkoop, productie en sales ook een rol gespeeld bij de overname.

Assortiment merk Consenza
Consenza heeft een breed en toegankelijk assortiment binnen de categorie glutenvrij. Helene Lokhoff (Product Development): “het doorontwikkelen van het assortiment met als ambitie: de smaakvolle en verantwoorde keuze binnen glutenvrij, staat in 2020 centraal. Hiermee willen wij waar mogelijk aansluiten bij de mijlpalen van de Smaakspecialist, biologisch en zonder toegevoegde geraffineerde suikers.”

Team PureFood Consenza gaat door
Het team van Consenza is ook erg blij met de aansluiting bij de Smaakspecialist. “Consenza is een prachtig merk dat in de loop der jaren gerenommeerd is binnen de categorie Glutenvrij. Het merk is toe aan een volgende stap, zowel qua positionering als assortiment. De Smaakspecialist is met haar kennis- en ervaring en duurzame filosofie de ideale partner om deze ambities te verwezenlijken. Ik ben er trots op hier samen met het team onderdeel van uit te gaan maken, aldus Rene van Voorst (Sales Manager Consenza). Rene zal samen met het team het opgebouwde werk voort gaan zetten en daarmee het (internationale) klantportfolio van Consenza blijven beheren en verder uitbouwen.

Over de Smaakspecialist
De Smaakspecialist is een organisatie met een missie:
Wij geloven in de kracht en noodzaak van goede voeding voor een leefbare wereld. Toegankelijkheid en bewustwording staan hierbij centraal. Wij maken goede voeding voor een leefbare wereld toegankelijk, door het ontwikkelen, produceren en distribueren van goede voeding met respect en liefde voor mens, dier en natuur. Wij maken mensen bewust van de kracht van goede voeding voor een leefbare wereld, door het delen van kennis en inspiratie in impactprogramma’s. Onze drie belangrijkste merken zijn BioToday, Smaakt en RAW Organic Food. Onze impactprojecten KidsProef, Organic Kitchen en Bio Proeflokaal leveren hier een substantiële bijdrage aan.

Lees meer over De Smaakspecialist op hun website via  De Smaakspecialist.